Přihlášení

Příchod Chorvatska do eurozóny a s tím související změny v Poště bez hranic

Vážení klienti,

jak jistě víte, Chorvatsko od 1. 1. 2023 přechází z měny HRK na EUR a s tím souvisí řada změn i v našem systému Pošty bez hranic. Abychom touto změnou prošli bez potíží, připravili jsme pro Vás přehled toho, jak bude přechod probíhat:

Jaké jsou termíny odeslání zásilek?

  • zásilky můžete zadávat (přes API i KÚ) do 23. 12. 2022
  • v době od 24. 12. do 31. 12. 2022 nebude možno zadávat do našeho systému žádné zásilky do Chorvatska, zásilky nebudeme přijímat na žádném z našich dep
  • od 1. 1. 2023 budeme přijímat data i fyzické zásilky bez omezení 
  • dopravce HR DPD bude mít od 1. 1. 2023 nové číslo (č. 174)

Jak je to s převodem měn u pojištění a dobírek?

  • u zásilek zadaných do 23. 12. vždy uvádějte výši dobírky/pojištění v HRK
  • u zásilek zadaných od 1. 1. 2023 uvádějte výši dobírky/pojištění v EUR (výši dobírek naleznete už nyní na v ceníku na webu)
  • platby za dobírky, které budou uhrazeny příjemcem v HRK, budou odeslány na Váš účet v měně HRK pouze do 23. 12. 2022 (od 24. 12. 2022 budou všechny platby odesílány v EUR a to ve směnném kurzu 1 EUR = 7,53450 HRK)

Co musíte udělat Vy jako náš stávající klient?

  • v klientském účtu nastavit do 23. 12. 2022 účet v EUR, na který Vám budou od 24. 12. 2022 zasílány platby za uhrazené dobírky (účet v HRK bude smazán) – abyste předešli poplatkům za převod v EUR, musí být účet veden u Fio Bank či kterékoliv banky na Slovensku
  • od 1. 1. 2023 zadávat výši dobírek i pojištění v EUR
  • pokud zadáváte data prostřednictvím API nebo nahráváte data přes CSV soubor: upozornit své IT oddělení nebo dodavatele IT řešení, že je potřeba aktualizovat číslo dopravce viz. API dokumentace (staré číslo 88, nové 174) – nejdříve je možno tuto změnu provést 24. 12. 2022
  • pokud nestihnete ve Vašich systémech aktualizovat číslo dopravce do začátku roku 2023, můžete vždy využít možnosti vkládat zásilky ručně prostřednictvím klientského účtu, kde bude nový dopravce dostupný od 1. 1. 2023

Pokud si nevíte rady, kontaktujte naši zákaznickou linku, kde Vám rádi pomohou.
V případě technických dotazů se obraťte prosím na naše IT oddělení.