Přihlášení

Stornované zásilky. Jak s nimi pracovat a kdy jsou zpoplatněny

Dnes si ukážeme, jakými způsoby lze pracovat se stornováním zásilky, kterou z jakéhokoliv důvodu nechcete odeslat. Ve zkratce, pokud zásilku stornujete před předáním Poště bez hranic, je služba vždy zdarma.

S novým klientským rozhraním, které jsme představili v březnu tohoto roku, se zároveň rozšířily možnosti práce se zásilkami. Jednou z věcí, která je nyní pohodlnější, je stornování zásilek. Zadané zásilky do systému je možné stornovat dvojím způsobem a v různých fázích procesu doručování.

1. Stornování zásilky před vytisknutím štítku (zdarma)

Zásilku lze stornovat v sekci v klientském účtu v sekci „Přehled zásilek“, záložka „Připravené k vytisknutí“. Vyberte jednoduše zásilky, které chcete stornovat. Nad tabulkou v hromadných akcích vyberte „Storno“ a potvrďte výběrem „ANO“. Výběr ANO/NE jsme přidali, abychom se skutečně ujistili, že chcete zásilku stornovat.

Návod:Stornování zásilky bez štítku

2. Stornování zásilky po vytisknutím štítku (zdarma)

I potom, co k zásilce vytisknete štítek, můžete ji stornovat. Tento štítek už nepoužívejte na jinou zásilku, ani zásilku nepodávejte. Postup je potom úplně stejný jako v případě stornování zásilky s před vytisknutím štítku, s tím rozdílem, že zásilky najdete v záložce „S vytisknutým štítkem“.

3. Stornování zásilky po předání (25 Kč / 1 €)

Pokud nám zásilku předáte, ať už osobně na depu nebo řidiči při svozu, lze ještě zásilku stornovat tak, že nám napíšete na info@postabezhranic.cz. Vzhledem k tomu, že se zásilkou bylo manipulováno a vznikají dodatečné náklady, je stornování zásilky zpoplatněno 25 Kč / 1 € za zásilku od 1.12. 2021.

V případě, že zásilku stornujete až v momentě, kdy ji doručuje cílový dopravce, nemůžeme garantovat stornování zásilky.