Přihlášení

Balíkovna už brzy nabídne 2000 výdejních míst díky spolupráci se Sazkou.

O tom, že se chce Česká pošta přiblížit e-shopům, jsme se přesvědčili už na letošním Shopcampu. A že to myslí opravdu vážně, dokazuje i partnerství se Sazkou.

5 200 lokalit k vyzvednutí zásilky

Balíkovna je nyní k dispozici na více než 2000 výdejních míst. Dá se předpokládat, že se tímto krokem obě společnosti zařadí mezi top poskytovatele výdejních míst na českém e-commerce trhu. Z pohledu Pošty bez hranic je to bezpochyby zajímavá informace i pro slovenské e-shopaře fungující v České republice, kteří mohou už teď implementovat Balíkovnu přes Poštu bez hranic společně s dalšími dopravci v 27 zemích Evropy.

Česká Pošta, často podceňovaný hráč na e-commerce trhu, tak udělala další výrazný krok do konkurenčního prostředí výdejních míst v České republice. Své výdejní místa (ať už jsou to parcel shopy, pointy nebo pick-upy) má kromě jiných i Zásilkovna, PPL, DPD nebo „nejnověji“ WeDo, které se fúzí InTime a Uloženky spojilo v novou službu, kterou budou táhnout dopředu i investice Daniela Křetínského a Petra Kellnera.

Kromě největší sítě výdejních míst nabízí spojení Balíkovny se Sazkou i další zajímavou výhodu. Výdejní místa ve spolupráci se Sazkou jsou často otevřena i mimo běžnou pracovní dobu. Pro svůj balík si tak adresát může dojít i o víkendu. Samozřejmostí je vyzvednutí zásilky jinou osobou, stačí znát PIN pro vyzvednutí.

Balíkovna vs. balík na poštu – rozdíly

Balíkovna je v základu služba České pošty, která zákazníkům nakupujícím online umožňuje zjednodušené a zrychlené vyzvednutí balíku. Do nedávna tomu tak bylo jen u žlutých “okýnek” na pobočkách České pošty, proto si lidé často pletli Balíkovnu a Balík na poštu, protože neviděli zásadní rozdíl ve fungování těchto dvou produktů České pošty. To se teď ale mění díky prodejním místům Sazky, které se nově stávají výdejním místem. Poznáte je jednoduše – podle nálepky Balíkovny.

Protože všechna prodejní/výdejní místa mají jen určitou kapacitu, je možné na nich uložit balíky do hmotnosti 20 kg, přičemž jejich nejdelší strana nesmí přesáhnout 70 cm. Ze stejného důvodu není přijímáno ani bílé elektro a pneumatiky.

TIP: Pokud si stáhnete aplikaci PoštaOnline, můžete své zásilky sledovat v rámci aplikace.

Jak to funguje s Poštou bez hranic? 

Nejrpve je třeba, abyste Balíkovnu České pošty implemetovali jako svého dopravce. Klienti Pošty bez hranic si mohou Balíkovnu implementovat hned, vše je již připraveno v API dokumentaci Pošty bez hranic.
Pak už si zákazník na vašem e-shopu jednoduše zvolí Balíkovnu jako dopravce a vybere jedno z prodejních míst, kam mu bude balíček doručen. Jakmile bude balíček připraven k vyzvednutí, obdrží v SMS PIN potřebný k vyzvednutí. Nic víc není potřeba. Problém není ani platba na dobírku. Zaplatit za ni je možné v hotovosti a často i kartou. Zákazník ani e-shop neplatí žádné dodatečné transakční poplatky za platbu kartou.

Kolik to bude stát?

Kompletní ceník je vám k dispozici na našem webu. Balíky do 5 kg můžete například posílat za 55 Kč / 2,2 €. Pojištění zásilky je pak až do 30 000 Kč zdarma. Nezapomeňte ale pro případ reklamace vždy uvádět i reálnou hodnotu zásilky, která se v reklamačním řízení prokazuje např. fakturou.